Hiljadu i jedna noć (Sindbadova putovanja)

                                          Hiljadu i jedna noć
                                             -Sindbadova putovanja-


-FABULA
U vrijeme halife Haruna ar-Rešida u gradu Bagdadu bio je jedan covjek po imenu Sindbad Nosač, bavio se prenosenjem tereta na glavi za novac i bio je poprilično siromašan čovjek.Jednog dana je, noseci tezak tovar, umorio se, i sjede na klupu pored vrata jednog trgovca. Diveci se svemu sto je vidio u dvoristu, hvalio je Uzvisenog Allaha na svemu tome. To je cuo trgovac iz kuce i posalo jednog djecaka da ga uvede u kucu. Kada je nosac usao, imao je sta i vidjeti, na uslasku je reklao: ''Boga mi ovo je mjesto Džennetsko...''. Divio se svim ljepotama kuce. Kada dodje pred domacina pozdravi se s njim, a ovaj mu izrazi dobrodoslicu i rece mu da ponovi stihove koje je citirao pred vratima. Nosac, zatim izgovori stihove, koji se
svidjese domacinu. ''nosacu, moja je prica cudesna.'' – rece domacin. Ispricat cu ti sve sto se samnom desilo prije nego sto sam se domogao ove srece i ovog mjesta. Otiskicvao sam sena 7 putovanja i svako putvanje je cudesno na svoj nacin. Sve mi se zbilo voljom Allaha a suđenom se pobjeci ne moze!
PRVO PUTOVANJE
Ukrcah se na lađu i otisnuh moram. Plovili smo nekoliko dana prolazeci pored raznih mora, otoka, i tako stigosmo do jednog otoka koji je bio poput Raja. Tu  smo se iskrcali i odmah poceli potpaljivati vatru za kuhanje, dok su drugi setali otokom, a ja sam bio jedan od njih. Sve to veselje odjednom prekide kapetan povikući da se svi odmah ukrcaju u lađu jer ''otok'' na kojem smo trenutno zapravo je jedna ogromna riba koja se upravo sprema zaroniti u more. Neki su se uspjeli spasiti ukrcavši se na lađu, dok su neki ostali na ''otoku'' , a jedan od njih sam bio i ja. Međutim Uzviseni Allah me spasi poslavši mi drveno korito, to korito me je odnijelo do jednog otoka. Jednog dana, setajuci otokom ugledah u daljini nekakvog velikog konja sa covjekom. Covjek me povede sa sobom u jednu veliku odajupod zemljom. Tu se predstavih caru Miradžu koji me zaposli da biljezim svaku lađu koja pristane uz otok. Jednog dana na otok pristade lađa koja ce ici u Bagdad, s njom se vratih kuci.
DRUGO PUTOVANJE
Nakon nekog vremena ponovo imah želju da otputujem negdje. Otputovasmo na jedan otok koji je bio poput Raja. Na tom otoku ghtjedoh se odmoriti i malo prileci. Utonuh u san. No kad ustadoh nigdje nikog, lađa je otplovila a mene su zaboravili. Posto na otoku nije bilo nikoga odlucih uzeti stvari u svoje ruke. Zatim ugledah na otoku ogromnu pricu pa se sjetih da se privezem za njene noge nebi li me odnijela na neki drugi otok gdje ima ljudi.. To i ucinih, ptica poletje, i zaustavi se na nekom visokom mjestu, na planini ispod koje se proteze prostrana dolina. Otiđoh na kraj doline i ugledah nesto neobicno. Iz neba pade na tlo veliki komad mesa, privezah se za njega, dodđe orao i odnese me na vrh planine . Zatim ugledah oko sebe grupu trgovaca s kojima dođoh u Bagdad, kuci. Zivio sam lagodno i bezbrizno. Žudio sam za puttovanjem i trgovinom.
TREĆE PUTOVANJE
Putovali smo od mora do mora, no vjetar nas savlada i sudbina nas baci na planinu majmuna. Od tamo se nikad niko nije spasio. Kad dodjosmo na otok majmuni opkolise lađu i bacise nas na otok, u blizini ugledasmo dvorac. Uđosmo a u dvoristu nebi nikoga. Tu smo prespavali do pred izmak dana. Zacusmo buku i tutnjavu. Iz dvorca pred nas izadje cudoviste, uplašismo se. Zatim dodje do nasi poce nas prevrtati i opipavati, pa baci kapetana na pod i stade mu nogama na vrat, nalozi vatru i stavi kapetana na razanj, kad ga ispece poce ga kidati i jesti. To isto se desi i narednog dana. Pa se dogovorismo da ga narednog dana nadmudrimo i ubijemo. Kad pade vece, zamlja zadrhta, te se pojavi cudoviste, on uze jednog i uradi mu isto kao i sa ostalima, kad ode leći mi uzesmo 2 uzarena raznja i gurnusmo mu u oci svom snagom. Tako ga savladasmo , napravismo lađu i otplovismo. Vratio sam se u Bagdad, gdje zivih sretno, sve dok me ova odvratna dusa opet poce nagovarati na putovanje.
ČETVRTO PUTOVANJE
Ukrcah se na ladju i otisnu se morem. Putovanje je bilo ugodno sve dok nas ne zadese nevrijeme i ne pocjepa lađu. Allah me opet spasi  poslavsi mi komad daske na kojoj me voda izbaci na otok. Obilazili smo otok kad odjednom ispred nas izadje grupa golaća od kojih smo se svojom lukavošću spasili. Nađoh se zatim, u jednom omanjem gradu gdje me stanovnici ugostise. Tu me i car ozeni svojom kcerkom, lijepo sam zivio. Ali jednog dana sa grupom trgovaca se vratih u Bagdad. Zivio sam sretno i zadovoljno. Ponovo mi dodje zelja za putovanjem.
PETO PUTOVANJE
Kao i inace, plovili smo od grada do grada, od otoka do otoka... Dok ne stigosmo na veliki otok. Tu smo se suocavali sa pricom ruh, našom krivicom. Prezivjeli smo i nesrecu na moru , gdje me more izbaci na otok gdje upadoh u jos vecu nevolju. ''Morski starac'' me je nekoliko dana patio da se cudim sto sam ikako ziv. Voljom Allaha spasih se. Zatim mi se ponudi posao na jednom otoku koji sam morao raditi da bi skupio novac za povratak kuci. Vratih se u Bagdad ubrzo. Pod uticajem zabave, veselja i radosti zaboravih na sve nevolje koje sam pretrpio.
ŠESTO PUTOVANJE
Ugledah u prolazu grupu trgovaca koji su krenuli na plovidbu, te mi dusa polahkomi za putovanjem, rijesih da podjem na put. Putovali smo od grada do grada, trgujuci sretno. Svu tu radost prekide kapetan obavjestvsi nas da smo skrenuli sa  puta. More izbaci na otog nas nekoliko trgovaca. Svi ubrzo na otoku umrjese, a ostadoh samo ja. Nisam imao drugog izbora nego da pocnem sam traziti spas. Velikom mukom dosao sam do jednog cara kod kojeg sam sretno zivio. Ukaza mi se prilika da otpotujem kuci u Bagdad.
SEDMO PUTOVANJE
Zivio sam lijepo, u veselju, sreci, jer samstekao veliku dobit na proslom putovanju. Ubrzo mi dusa opet poce zuditi za putovanjem. Plovili smo tako, svi sretno. Tu srecu odjenom prekide kapetan obavjestivsi nas da nas je vjetar savladao i odnio u krajnja mora na svijetu.Ubrzo nas tu napase kitovi ogromni poput najvecih planina. Svi smo znali da nam nema spasa. Zatim se u jednom trenutku zamisli i shvati da sam na svakom putovanju kada bi se nasao u nevoljipokajao, zatim bi me Allah spasio, a ja bih opet sebi trazio nevolja. Zatim sam se zakleo da ako me Allah spasi i na ovom putovanju, da se vise necu otiskivati moram i traziti nevolja. Zatim me Uzviseni Allah spasi, hvala Mu na svemu! Vratih se kuci i kako i rekoh vise nisam isao trgovati.


LIKOVI:     -Glavni lik: Sindbad Moreplovac, str. 89.  ''Nosaču, moja prica je cudesna – rece domacin. Kazat cu ti sve sta je samnom bilo .... ''
Sporedni likovi: Sindbad Nosac, kapetan, trgovci putnici, carevi...


MJESTO RADNJE: Radnja se odvijala na otocima i morima u svih sedam putovanja.
''Plovili smo od mora do mora, od otoka do otoka...''


VRIJEME ODVIJANJA RADNJE: Nije navedeno tacno vrijeme radnje, pretpostavlja se da se odvijala u ljetnom periodu jer se u djelu spominju voca, plodovi..
str. 101. ''Boravili smo na otoku hraneci se plodovima, suhim vocem i povrcem...''

Comments

Post a Comment