Orlovi Rano Lete - Kratak sadržaj

BRANKO ĆOPIĆ:
ORLOVI RANO LETE



Vrsta djela:
Roman

Tema:
Pustolovine dječaka sa vođom Jovančetom

Ideja:
Rat prekida bezbrižno djetinstvo, ali nemože prekinuti pravo prijateljstvo.


Glavni likovi:
Jovanče, Lunja, Stric, Lazar Mačak, Đoko Potrk i Nikolca s prikolcom.

Kratki sadržaj:
U ovom romanu se govori o grupi dječaka. Oni su učenici četvrtog  razreda u Lipovu - jednom bosanskom selu. Na početku oni žive sretan i bezbrižni dječji život. Njihova učiteljica zove se Lana i oni je jako vole.
Kada je učiteljica otišla u varoš, na njezinom mjesto dolazi učitelj kojeg su dječaci prozvali „paprika“. Učitelj je jako maltretirao i tukao djecu tako da su djeca počela bježati od škole. Vođa dječaka je bio Jovanče a osim njega tu su bili Lazar Mačak, Stric, Đoko Potrk, Nikolca prikolca i djevojčica Lunja. U Prokinom gaju oni su napravili jedan logor pod nazivom Tepsija. Tu su bježali iz škole i družili se po čitav dan. Jednog dana Lazar Mačak i Jovanče su otkrili  prolaz u jednu podzemnu špilju. Kada se učitelj „paprika“ požalio Knezu da djeca ne dolaze u školu, zajedno sa poljarem Lijanom i roditeljima organizirali su potjeru i pronašli su skrovište djece. Zahvaljujući što su sreli Nikoletinu Bursaća oslobađaju djecu i odluče da odu u vareš da pronađu učiteljicu Lanu. Uskoro počinje rat. Dječaci koji su se do jučer igrali postaju aktivni učesnici i svjedoci tog rata. Oni pomažu partizanima i otkrivaju im tajnu pećinu. Oni učestvuju u obrani svog sela zajedno sa borcima i postaju partizanski kuriri. Na kraju odlaze u rat s nadom da će se ponovo vratiti u Prokinom gaju i u svoj logor Tepsiju.

7 comments:

  1. ovo mi je pomoglo oko lektire iz srpskog i profesore ako ovo čitate znajte da sam pročitao knjigu ali mi je trebala "mala" pomoć

    ReplyDelete
    Replies
    1. U buduće možeš posjećivati ovu stranicu ima korisnih stvari
      www.lektirezavas.blogspot.ba

      Delete
    2. U buduće možeš posjećivati ovu stranicu ima korisnih stvari
      www.lektirezavas.blogspot.ba

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Ovo mi je jako pomoglo jer nisam mogla smisliti pocetak kratkog sadrzaja. Samo sam nesto izmjenila kako bi licilo da sam ja napisala, procutala sam knjigu samo mi je trebao pocetak a i dobar kratak sadrzaj.

    ReplyDelete
  4. HVALA PUNO POMOCI CE MI OKO LEKTIRE DA NE BI PISO PUNO HVALA JOS JEDNOM

    ReplyDelete
  5. Hvala vam puno samo cu jos procitat kratak sadrzaj kad me bude pitala da ispricam ukratko da znam

    ReplyDelete